wtorek, 5 kwietnia 2011

SKODA OCTAVIA 1.9 TDI

W poniedziałek wieczorem skończyliśmy montowanie ic’ka w Tomka skodzie. Wymienialiśmy także turbo i kolektor dolotowy. Oczywiście jak zawsze zaczęliśmy od wymierzenia i zrobienia miejsca na intercooler. Duży luz, więc zdecydowaliśmy się na rdzeń 68x635x170. Przy okazji ten wymiar idealnie pasuje do kratki w zderzaku. Po założeniu turbo okazało się, że jeszcze ciepły downpipe (miał raptem kilka dni) nie pasuje. Szybka przeróbka i wydech podpięty.IS_octavia i rs4 340   Wyjście do egr’a zaślepiamy wyciętą laserem zaślepką. IS_octavia i rs4 347    Komora dolotowo – wylotowa jest szczelnie oddzielona , czego na zewnątrz nie widać.IS_octavia i rs4 348IS_octavia i rs4 353   IS_octavia i rs4 358    Króciec, który montujemy zamiast egr’a spawany jest do flanszy ciętej oczywiście laserem ( identyczna z uszczelką ). Na tokarce jest planowana i robione podebranie na oring. Większość przeróbek ma kłopoty z uszczelnieniem, no chyba, że jest dowalone silikonu , który wcześniej czy póżniej i tak się rozszczelni. Z wiekiem oring sparcieje, i samemu bez wysiłku można go wymienić.IS_octavia i rs4 362IS_octavia i rs4 369    Hak musiał zostać nieznacznie przegięty. IS_octavia i rs4 370IS_octavia i rs4 379IS_octavia i rs4 383IS_octavia i rs4 388   W tym ujęciu wydaje się, że dolot dotyka zbiorniczków, ale jest tam niewielki, bezpieczny zapas. Przykręcony jest oczywiście wieszakiem w miejsce mocowania seryjnego ic’ka, więc nie ma opcji stukania. Ciasno jest przez kółko. IS_octavia i rs4 394  Tak wygląda finał naszej pracy.

Przed korektą programu Tomek przyjechał  na wymianę puszki filtra i większej przepływki. Oczywiście wyspawaliśmy cały dolot powietrza do turbo, żeby zwiększyć przekrój.OCTAVIA 1.9 TDI (16)OCTAVIA 1.9 TDI (17)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz